Horgolt mobiltartó csipkerátéttel

A mobiltelefon ma már szorosan hozzátartozik az életünkhöz. Még nekem is, pedig én állandóan elhagyom.  Egy mobiltokot elkészíteni nem nagy fáradtság és nem is kerül sok időbe. Azoknak, akik tudnak kötni, vagy horgolni egyszer biztosan eszükbe jut, hogy csinos kis pulcsit készítsenek a mobiljuknak.

026_1.jpg

Az egyszerű rövidpálcákból álló tokot a horgolt csipkerátét teszi érdekessé. Rögtön két színkombináció is készült. Egy rózsaszín-zöld és egy beige-magenta.

045_2.jpg

 A tok elkészítése:

15 láncszemmel kezdjük, 3-as horgolótűt használva. 1 lsz-et készítünk magasításnak, majd minden lsz-re 1-1 rp-t, az utolsó lsz-re 3 rp-t horgolunk.

A kezdő lsz sor másik oldalán folytatjuk: minden lsz-be 1-1 rp-t készítünk. Az utolsó lsz-be ismét 3 rp-át horgolunk.

Spirálisan haladunk tovább rp-kal. Mivel 3-as tűt hasznátam a szaporítást a következő sorban is megcsináltam úgy, hogy  a kezdő lsz sor utolsó lánszeme feletti 3 pálcából a középső felett 3 rövidpálcát horgoltam.

A következő sorban úgy horgoljuk a rövidpálcákat, hogy nem a teljes szembe szúrúnk, hanem csak a felső hurok hátsó részébe.

Ezután körben haladva rövidpálcákat horgolunk, míg elnem érjük a mobil méretének megfelelő magasságot.

A csipkeminta az alábbi rajz szerint készült kis változtatással. A minta önmagában is megállja a helyét, hiszen kedves kis dísze lehet a lakás bármely pontjának. Aki nem ragaszkodik ehhez a mintához, az a keresőbe a crochet doily szót beírva már válogathat is a felkínált lehetőségek közül.-Jó munkát!

074.JPG

 

066.jpg