A dióhabos kosárka és a hamis zserbó esete

Igaz, hogy a címben szereplők édes bűnre csábítanak bennünket ez mégsem egy érdekes Agatha Christie regény, amiben Poirot szürke kis agysejtjeivel megfejti a rejtélyt. Az eset az én konyhámban történt karácsonyi készülődés közben. Azt gondoltam sütök egy kis kosárkát karácsonyra. Elkészítettem a dióhabot is a közepébe és akkor rájöttem, hogy nincs kedvem vele pepecselni. Ami készült belőle a hamis zserbó nevet kapta, hiszen ízvilágában ugyanaz elkészítésében mégis más. Csokimázzal és marcipándísszel a karácsony kedves vendége lett.

073_1.JPG

Az alaprecept:

A tésztához: 25 dkg margarin, 40 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 20 dkg porcukor, 4 tojássárgája

A töltelékhez: baracklekvár, 4 tojásfehérje, 4 evőkanál cukor, 25 dkg darált dió

Az alapanyagokat összegyúrjuk és vékonyan a kikent kosárkaformákba nyomkodjuk. Közepébe barackízt teszünk.

A tojásfehérjéket kemény habbá felverjük, hozzáadjuk a cukrot, majd a darált diót, és ezzel a habbal a kosarakat megtöltjük.

Sütőlapra téve, előmelegített sütőben közepes hőfokon kb 10 perc alatt megsütjük. Ezután a formákból kiforgatva hagyjuk kihűlni.

És Így lett belőle hamis zserbó: A tésztát ketté vettem, kinyújtottam, az egyiket egy tepsibe fektettem, megkentem baracklekvárral, rákentem a dióhabot és végül ráfektettem a másik kinyújtott tésztalapot. A tetejét megszurkáltam villával, és kb.175 fokon megsütöttem.

A tetejére: 100 g csokit felolvasztottam gőz felett, összekevertem 1dl tejszínnel. Ezzel a mázzal vontam be a sütemény tetejét és oldalát.

Mikor a máz megszilárdult felszeleteltem és minden szelet egy kis virágból és marcipánlevélből álló díszt kapott.

 

070_1.JPG

Címkék: recept